Міжнародна виставка продуктів харчування SIAL 2014
Цього року делегація Штайнер-Україна відвідала міжнародну виставку SIAL 2014, яка відзначила своє 50-річчя і проходила в м. Париж з 19 по 23 жовтня 2014 року. Слід відзначити, що наша компанія завжди в курсі останніх тенденцій світової харчової індустрії, тому ми не могли залишити без уваги найбільшу в світі виставку продуктів, напоїв та обладнання. Цього року SIAL 2014 мала безпрецедентний масштаб. За словами генерального директора Штайнер-Україна Олексія Колодченка, SIAL 2014 перевищив всі, навіть самі сміливі очікування, учасників та відвідувачів. На виставці було представлено безпрецедентну різноманітність продуктів, напоїв, обладнання для харчової промисловості та сміливих бізнес-ідей.
Важливо відзначити, що аудиторія виставки SIAL об’єднує найрізноманітніших учасників ринку: роздрібну торгівлю, ресторани та заклади громадського харчування, імпортерів, експортерів та виробників. SIAL – це найбільша платформа для знайомства з ключовими постачальниками та торговцями продуктів харчування в Європі. Також цю виставку можна розглядати як унікальний інструмент для пошуку міжнародних постачальників та партнерів.
Наша компанія відвідала багато стендів, серед яких були вже існуючі партнери, а також нові постачальники обладнання та виробники продуктів харчування. Висловлюємо подяку нашим партнерам з компанії STERIFLOW, яка виробляє горизонтальні автоклави з технологією водяного каскаду. На їхньому стенді, крім автоклавів, були представлені зразки готових перших та других страв, які вимагають температурної обробки після операції упаковки. Ставлячись до останніх тенденцій ринку, можна зробити висновок, що європейський споживач все частіше віддає перевагу продуктам з сегменту готових страв «readymeals». Ціна на такий продукт на полицях європейських супермаркетів коливається від 4 до 8 євро за порцію. На вартість продукту, як правило, впливають декілька факторів: фірма-виробник, якість використаного сировини для приготування готової страви, метод приготування.
Якщо перші два фактори є достатньо зрозумілими, то останній потребує невеличкого пояснення. На сьогодні існує два способи приготування продукту після упаковки: пастеризація продукту в автоклаві, тобто його нагрів та обробка гарячим душем при 90 °C. Другий спосіб – це обробка продукту за допомогою мікрохвильового тунелю, де приготування відбувається під впливом мікрохвиль. У другому випадку інвестиції в обладнання більш значущі, зокрема вартість самого тунелю відрізняється від автоклава в 10 разів, що, звісно, впливає на кінцеву вартість продукту. Кожен з цих методів має свою специфіку, переваги та недоліки, але це вже абсолютно інша історія.
Не можна не згадати наших партнерів з туманного Альбіону, представників компанії Silverson, яка виробляє змішувачі-гомогенізатори з високим зсувним зусиллям. Зустріч була дуже продуктивною, а прийом теплим. На стенді було велике число змішувачів різних типів. Були представлені як традиційні перевірені часом установки, так і новинки. Серед свіжих машин можна відзначити установку для дозування та подачі сухих дріжджів в потоці. Машина виконана на базі проточного змішувача LS450, розташованого на рухливому візку, що забезпечує мобільність установки. Також установка обладнана горловиною завантаження та лепестковим клапаном-дозатором для подачі сухих компонентів в потоці. Думка використовувати таку установку не нова, але реалізувати такий компонувальний машину осмілився лише зараз виробник.
Надзвичайно продуктивно пройшов зустріч з представниками компанії Urshell. На стенді були представлені машини для подрібнення та нарізання різноманітних компонентів в харчовій промисловості. Обговорювалися конкретне застосування 2-тонної машини для лінії нарізки м’яса. Зрозуміло, що розуміння технологічного процесу у європейського виробника кардинально відрізняється від розуміння процесів на підприємствах українського виробника, тому в деяких моментах присутнє певне непорозуміння.
Штайнер-Україна представила свої продукти на стенді італійської компанії, яка виробляє технологічне обладнання для приготування готових перших та других страв. Під час обговорення ми розкрили секрети технологічної схеми цієї установки. Італійці дуже неохоче діляться своєю технологією, іноді чрезмерно підкреслюючи таємничість своїх методів.
На виставці було виділено європейський тренд на сегмент “Готові страви”. На практиці продукти сегменту “Готові страви” активно завойовують ринок європейських споживачів. Концепція такого продукту дійсно зручна та має численні переваги. Просто уявіть, що ви купуєте готовий продукт, який не вимагає часових та працівних затрат на приготування. Достатньо лише розігріти упакований продукт, і страва готова. Виробники пропонують широкий спектр рецептів, включаючи страви європейської, східної, американської та азіатської кухні. Термін придатності продукту також є перевагою, зазвичай становлячи 30-40 днів, але у деяких випадках може досягати 60 днів. Однак ціна є недоліком, оскільки вона значно коливається залежно від регіону ЄС, але загалом становить від 4 до 8 євро за упаковку. Деякі продукти також втрачають вітаміни після приготування.
Найближчим часом готові страви дійдуть до українського споживача в тому обсязі, в якому вони доступні для європейського споживача.
Також варто відзначити значний інтерес європейського ринку до упаковки doy-pack. Різноманітні продукти знайшли для себе упаковку doy-pack як одне з найраціональніших рішень. Новинкою для українського споживача була концепція упаковки продуктів, таких як йогурти, фруктові пюре, соуси з шматочками, заправки, муси, готові страви (рис із підливою, курка карі в соусі) тощо, в doy-pack.
Основними напрямками виставки були: напої, молочна продукція, свіжезаморожені продукти та морозиво, продукти моря, делікатесна продукція, консервовані вироби, бакалійні товари, кондитерські вироби, вялена та копчена продукція, фрукти, овочі, сухофрукти, органічні продукти, корисні для здоров’я продукти та добавки, продукти харчування та добавки.
Передовим трендом європейського ринку продуктів, дивно, виявилося спрямування на “Еко” продукти, а також продукти з мінімальним складом консервантів, барвників та інших не натуральних компонентів. Варто врахувати, що цього року одним із факторів, що вплинув на європейський ринок продуктів, був Китай. Представники Китаю представляли широкий асортимент товарів, починаючи з зернових і закінчуючи продуктами преміум-сегменту.
У цьому році SIAL Paris на своїй виставковій площі площею в 215 000 кв.м. зібрала близько 5500 компаній з понад 100 країн світу, надаючи ексклюзивний доступ оптовим торговцям та дозволяючи понад 150 000 відвідувачам брати участь у конференціях, круглих столах та знаходити нові ідеї для бізнесу.