На сьогодні виробники продуктів харчування шукають способи продовжити термін зберігання, в той час як сучасний споживач хоче бути впевненим в якості товару, який він купує. Часто найпоширенішими методами в цій сфері є:
- Додавання харчових добавок – стабілізаторів і консервантів;
- Вакуумна упаковка;
- Охолодження продуктів до низької температури.
З усіх перерахованих вище методів процес вакуумування продуктів є найбільш поширеним. Сьогодні це основний спосіб зберігання без додавання хімікатів.
Збільшення терміну служби досягається за рахунок зниження вмісту кисню в упаковці, що в свою чергу перешкоджає розвитку мікроорганізмів, що поглинають кисень (аеробних бактерій), грибків і мікроорганізмів, які негативно впливають на стан продукту.
Вакуум – це простір, вільний від речовини. У техніці під даним терміном мають на увазі середовище, яке складається з газу або тиску, значно нижче атмосферного.
Таким чином, вакуумування – це процес видалення повітря навколо продукту, з подальшою герметичною упаковкою. Від якості його проведення залежить тривалість збереження властивостей товару.
Окрім збільшення терміну споживання, використання такої технології дозволяє ще:
- зберегти зовнішній вигляд товару;
- поліпшити якість продукту (дозрівання в упаковці, збереження аромату);
- збільшити товарообіг, асортимент, і навіть знизити витрати унаслідок збільшення терміну придатності товару;
- забезпечити гігієнічні умови при зберіганні та транспортуванні;
- прозоре пакування;
- стійкість до теплової дії.
Все ж таки існує чимало нюансів, про які варто дізнатися перед тим, як придбати техніку для упаковки. Використання професійного пакувального обладнання вирішує одразу не одну проблему.
Однією з основних переваг вакуумного пакування по праву може вважатися висока рентабельність її використання. Наприклад, економія на вартості упаковки з вакуумного пакета в порівнянні зі скляною або жерстяною банкою на кожний кг готової продукції, а також економія на площах складських приміщень та транспортування готової продукції за рахунок меншого обсягу та ваги готової продукції становить понад 60%. І це лише перша перевага.
По-друге, бар’єрний пластиковий пакет має в кілька разів нижчу собівартість, а відповідно і ціну для виробника харчового продукту, який використовує ці пакети, порівняно зі скляною або металевою тарою плюс кришки, етикетки, клей і т.д. Для виробництва тонни пластикових пакетів потрібно вчетверо менше енергії, ніж для виробництва тонни металевої тари.
По-третє, ця упаковка ідеальна для транспортування та за іншими показниками: пластиковий пакет не рветься, не б’ється, прагне зайняти найменший обсяг. За умови правильної сучасної технології виробництва пластиковий пакет, завдяки плоским широким спеціальним швам, може витримати зовнішній тиск у сотні кілограм.
По-четверте, за умови використання зипера (zip-lock замка), продукт можна багаторазово витягувати з пакета, щоразу герметично закриваючи його. Тим самим значно продовжується час використання продукту без втрати його якості.
При використанні обладнання для вакуумної упаковки найважливішими параметрами є швидкість, тиск повітря, що витягується з вакуумної камери, і максимальний тиск насоса.
Перед тим, як визначитися з моделлю, потрібно чітко розуміти, який обсяг продукції виробляється за певний проміжок часу. На сьогоднішній день вакуумна упаковка є однією з найпопулярніших та практичних видів упаковки, яка допоможе подати ваш продукт на ринок.
Штайнер-Україна допоможе зробити Ваше виробництво ще більш прибутковим та збільшити термін зберігання Вашої продукції.