Як бути особливим на полицях супермаркету?

 У виробника харчових продуктів є декілька секунд, щоб привернути увагу клієнтів, які біжать до полиць магазинів.

Щоб продавалась упаковка, вона повинна відповідати таким основним принципам:

– Виділити продукт серед аналогічних товарів і залучити споживачів;

– Завдяки упаковці людина має відразу зрозуміти, навіщо її купувати;

– При розробці упаковки необхідно спиратися на реальні інтереси та очікування потенційних покупців – без дослідження вашої цільової аудиторії не обійтися;

– Упаковка не повинна коштувати дорожче самого продукту (7–10% для мас-маркету).

У дизайні упаковки головне – функціонал, а не художні переваги. Досі не всі це враховують. Ось 10 правил, яких слід дотримуватись.

 

Побудуйте ієрархію

Найважливіша інформація має впадати у вічі. Їй підкоряється все інше. Важливе – у центр. Інформацію збоку погляд ігнорує.

Мозок втомленого покупця не хоче розбиратися в абстрактній мішанині з різноманітних елементів, без центру та очевидної структури.

Друга інформація повинна бути на задній стороні упаковки. Деталі цікаві лише найвідповідальнішим споживачам, щасливим власникам великої кількості часу та адептам ЗОЖ. Більшість покупців зайвого часу немає.

Без питань

Покупець повинен з першої секунди знати, що перед ним (якщо мова йде про новий товар на ринку).

Незалежно від того, чи є у вас перші в світі чіпси з топінамбура чи натуральне смузі-желе, вам потрібно це чітко сформулювати. Очевидно, ніхто б не здогадався.

Але це не означає, що слово «томати» має бути написано на банці гігантськими літерами. Проходячи повз ряд з овочевими консервами і побачивши щось червоне, покупці якось зрозуміють, що це не стручкова квасоля. Для нього важливо знати сорти цих томатів.

Чесність

Зображення товару на упаковці не повинно сильно відрізнятися від того, що бачить покупець, відкриваючи її.

Якщо зовнішній вигляд продукту не надто привабливий (дитячий і будь-який однорідний продукт на кшталт рідких каш, пюре, паштетів і т. д.), краще взагалі не звертати на його зовнішній вигляд уваги. Упаковка повинна підкреслювати переваги продукту, не приховуючи їх занадто добре. У цьому випадку ще важливіше, щоб каша була натуральною (навіть органічною), гіпоалергенною, містила мінерали та вітаміни.

Будьте обережні з прозорими віконцями на упаковці та прозорою упаковкою загалом. Це підходить, якщо ви абсолютно впевнені, як виглядатиме ваш продукт і його успішно доставлять.

Більше конкретики

Писати про «унікальний смак» та «гарантовану якість» нерозумно. Так роблять усі, це вже не працює. Та й чому покупець має вам вірити?

Якщо ваш продукт дешевший, так і пишіть, прямим текстом. Можна в одному реченні сформулювати, за рахунок чого ви досягли вигідної ціни. Якщо у вашому продукті є унікальні компоненти, не соромтеся це повідомити.

Використовувати прості шрифти

Рукописні шрифти, шрифти зі стрибками, надширокими або надвузькими літерами, а також комбінації трьох (або більше) різних шрифтів. Красиво, але ні. Ніяких вертикальних нахилів, синусоїд, парабол тощо.

Винятком є ​​використання складних написів як логотипів.

Також нерозбірливі написи (розрізнені елементи, візерунки тощо) краще виключити.

Простіше.

Будьте обережні з кольором.

Упаковка є елементом візуалізації бренду. Навіть якби ви дуже цього хотіли, не варто ігнорувати фірмові кольори.

В іншому випадку краще використовувати перевірену часом виграшну комбінацію. Вам не потрібно бути спеціалістом, щоб перевірити, що таке колірне коло, додаткові комбінації, тріади тощо.

Золоте правило – не більше п’яти кольорів (без урахування розтяжок) і близько семи візуальних елементів (написів або зображень). Чим менше і простіше, тим краще.

Занадто багато нейтральних кольорів може зробити ваш продукт непомітним.

Дистанціюватися від конкурентів

Практично будь-яка упаковка для соку, яку ви знайдете на полиці найближчого маркету, добре виконана: свіжі кольори, правильне поєднання червоного, наприклад зелені, зображення соковитих фруктів і ягід. Але завдяки високій насиченості кольорів на полицях комбінуються пучки від різних виробників.

Дизайну не повинно бути надто багато

Сучасні технології дозволяють реалізувати в упаковці будь-які, навіть найсміливіші фантазії. Але закони ринку невблаганні. Зухвалі осяяння прикрашають портфоліо дизайнерів, але у продажу не конвертуються.

Зручність має бути на першому місці. Сік у тетрапаку у вигляді багатогранника легко розлити. Пляшка гелю для душу або засоби для миття посуду у вигляді роздутої краплі вислизне з мокрих покритих піною рук.

Як би ви подавали фруктові чи овочеві пюре? Яскраво та креативно? Допустимо. Пюрешки їдять переважно діти, але купують — батьки. Значить, уяву доведеться стримати. Важливіше показати, що препарат нешкідливий.

А який вибрати тип упаковки? Зручний для прогулянок дой-пак з дозатором? Мабуть. М’яка тара позбавляє маму необхідності тягати не тільки важку скляну банку, але і ложку. Але є нюанс: якщо дозатор розташований на боці та знизу, дитині користуватися нею буде не дуже зручно. При цьому для якогось молодіжного коктейлю така тара це цілком ОК.

Розгляньте різні варіанти оформлення

Інформація на упаковці повинна бути чітко видна, навіть якщо ваш продукт опиниться на нижній полиці. Навіть якщо виставити в коробці – третина етикетки буде закрита бортами. Не розміщуйте важливу інформацію в цьому розділі. Або як варіант можна зробити цікавим дизайн самої коробки. Це називається SRP – Shelf Ready Packaging.

Моделі дизайну зазвичай переглядаються та погоджуються після ретельного вивчення. Дозвольте дизайнеру візуалізувати ваш продукт на різних рівнях полиць, у вертикальному та горизонтальному положеннях, в оточенні інших продуктів.

Використання нових форматів

Сік Tetra Pak замінив трилітровий скляні банки. Після появи м’яких дой-паків з дозаторами люди стали менше купувати скляні або пластикові пляшки кетчупу.

Якщо ви будете ігнорувати тренди, ви втратите шанс виділитися на полиці. Крім того, іноді нові матеріали та формати роблять упаковку слушною.

Пральний порошок традиційно продавали або у картонних коробках, або у величезних пластикових мішках, якими не дуже зручно користуватися. Наразі засвоюється фасування у дой-паки на блискавці із системою захисту від дітей. А ще крутіше продавати порошок і гель для прання в капсулах із розчинною оболонкою.

Нові рішення дають хорошу додану вартість, а у виробництві коштують при цьому не набагато дорожче. У деяких випадках виробники заощаджують. Наприклад, той самий гнучкий дой-пак йде на 80% менше пластику, ніж традиційні пластикові контейнери.

Як краще працювати з упаковкою продукту, які рішення застосовувати, підбирати обладнання для переробки овочів і фруктів, асептичне пакування та стерилізацію – підкажуть наші фахівці! Наші рішення допомагають вам йти в ногу з постійними змінами.

Допоможемо обрати нове пакувальне обладнання для харчової галузі, сервісна служба надасть весь комплекс послуг з технічної підтримки обладнання. Наші рішення допоможуть вам йти в ногу із постійними змінами. Зв’яжіться з нами і в результаті ваша продукція буде впевнено відрізнятись на полицях від інших.

+380 44 390 73 38

info@steiner.com.ua