У часи економічної кризи у зв’язку з ситуацією на сході України вітчизняні підприємства змушені відмовитися від багатьох імпортних товарів, якими можуть бути сировина, витратні матеріали, обладнання та ін. Через валютну кризи багато українських компаній змушені зупинити виробництво на невизначений термін. Ті, хто намагаються утриматися сьогодні на ринку, активно шукають альтернативні та ефективні шляхи підтримки бізнесу. У сформованій ситуації ми, як постачальник європейського обладнання, серйозно задумалися про розвиток портфеля китайських постачальників насосного обладнання.

Що ми знаємо про Китай? Крім багатої історії і цікавою культури, ця країна є індустріальним гігантом у всіх галузях промисловості. Не виняток і китайське машинобудування, яке щороку набирає все більш високі обороти. 10 років тому при фразі «китайське обладнання» у вітчизняних виробників першими асоціаціями були «підробка» або «одноразове». На сьогоднішній день продукти китайського машинобудування вже часто можна зустріти в фармацевтиці, кондитерської галузі, хімії та інших напрямках. Першою відмінністю від європейських технічних рішень є ціна, яка дуже і дуже приваблива для українського споживача. Друга відмінність – якість, яка завжди перебувати під питанням і може бути досить непоганим або моторошно низьким. Команда «Штайнер-Україна» вирішила у всьому розібратися і відвідала одну з найбільших виставок насосного обладнання та запірної арматури Flowex, яка проходила в Шанхаї.

Основна мета – знайти якісного і надійного постачальника насосного обладнання. Під час огляду павільйону з насосним обладнанням ми побачили досить багато пневматичних мембранних насосів, які якраз і входили в наші пошукові мети. Ми переглянули та поспілкувалися більш ніж з десятьма різними постачальниками за цим напрямком і виділили для себе 4 компанії, які відповідали нашим очікуванням. Решта мали невеликий модельний ряд і виглядали досить непрезентабельно, що відразу ж визначало рівень якості. Ті, хто нам сподобався, мали повну лінійку мембранних насосів від чверті дюйма до 3-х дюймів з варіацією матеріалів корпусу і мембран. Також у цих виробників вже є непоганий досвід експорту в країни Європи і США. Всі компанії були позитивно налаштовані на співпрацю. З нашого боку залишалося тільки проаналізувати ціни, технічні особливості і прийняти рішення про вибір постачальника. Крім мембранних насосів, зустріли ще кілька виробників відцентрових і кулачкових насосів, але вибирати особливо було ні з чого. Крім китайських брендів, бачили на виставці і відомих світових виробників, таких як Grundfos, KSB, Wilo, SEKO, Pentair, Festo, Burkertі ін. Всі вони мають виробництво в Китаї, яке працює на ринок Азії і не тільки.

По ходу зустрічі один з виробників мембранних насосів запросив нас подивитися їх складальні цехи, на що ми охоче погодилися. Це був вже другий етап нашого візиту в Китай. Виробництво знаходиться в 60 км від центру Шанхаю і являє собою сучасний 4-х поверховий будинок, в якому розташовані офіс, виробництво і склад. У цеху працюють близько 15 осіб, кожен з яких відповідає за збірку якогось окремого вузла. Днем збираються окремі частини, а в другій половині дня готові агрегати. Є ряд цікавих моментів в плані виконання насосів. Приміром, їх інженери розробили дизайн центральної секції із пластику для великих типорозмірів (більше 1 дюйма), чого годі й знайти у деяких європейських аналогів. Плюс до всього ця центральна секція є цілісною, до неї кріпляться тільки мембрани і бічні щоки. Особливу увагу приділено конструктивним матеріалами: рухомі частини виготовлені із зносостійкого матеріалу POM, розподільна пластина пневмоклапана з дисульфіду молібдену, сам же корпус насоса виготовлений з PP-H з вищими показниками хімічної стійкості, ніж звичайний поліпропілен, кришка пневмоклапана з ПВДФ. Всі використовувані матеріали поставляються від світових брендів, таких як Dupont, Daikin, SaintGobain, Exxonі ін. Є ще удосконалення в кріпленні мембран до робочого штоку. Одним словом, після спілкування з керівниками цієї компанії, ми зрозуміли, що тут не роблять простий бізнес «на копіях», а прагнуть поліпшити якість і конкурентоспроможність своєї продукції. Доказом цьому є річний оборот в 7500000 USD, щорічно виробляється близько 15000 насосів, 10000 з яких йдуть на експорт.

Наступним не менш цікавим етапом був візит на підприємство з виробництва кулачкових насосів, яких нам порадив той же виробник мембранних насосів. По приїзду ми були приємно здивовані – територія 5000 м2, власне офісну будівлю в 3 поверхи, кілька виробничих приміщень. Виробничий процес передбачає виробництво всіх частин насоса, крім електродвигуна. Такий підхід забезпечує максимальний контроль якості кожної деталі. Цехи обладнані сучасними верстатами з ЧПУ, контроль розмірів, зазорів і шероховатості поверхностей виконується на німецькому лазерному обладнанні. Всього на підприємстві працюють близько 300 чоловік, річний оборот близько 25 млн USD. Серед клієнтів цього виробника є й безліч мультинаціональних корпорацій, таких як P & G, Coca-Cola, Frontera, Heinz та ін. Результатом зустрічі стала попередня домовленість про співпрацю між нашими компаніями.

Після цього ми відвідали ще кілька виробників насосного і пакувального обладнання, де було не менш цікаво. В якості підведення підсумків поїздки можу сказати, що нам вдалося побачити дві сторони китайського виробника. Перша – китайські компанії, які роблять бізнес з орієнтацією на внутрішній ринок. У цьому випадку будь-яких пріоритетів і особливих акцентів на якість немає – бізнес просто йде і все, проводиться один і той самий продукт протягом багатьох років без особливого прагнення до вдосконалення. Друга – це та, яка поступово приходить на зміну першій, компанії, що прагнуть до розвитку. Основним пріоритетом тут є якість кінцевого продукту. Нам вдалося знайти кілька виробників, що відносяться до цієї другої сторони. Сподіваємося, що наша співпраця з ними принесе на український ринок гідні альтернативи і допоможе нашим вітчизняним виробникам у виборі оптимального технічного рішення.