Війна, безумовно, змусила українців змінити свої вподобання та споживчі звички. З перших днів війни на ринку пакування, пакувальних матеріалів та допоміжних засобів для пакування відбулося чимало подій. Уявлення про надійність, технології обробки та пакування, що полегшують життя, стрімко змінюються. Передусім, набирають обертів технології обробки та пакування, що стають зручними для споживача під час війни. Для споживача, який сьогодні має потребу їсти на ходу, в дорозі, закуски повинні бути упаковані в контейнери відповідного розміру, легко переноситися, повторно закриватися і використовуватися пізніше.
Через безліч схожих процесів до виробників пакування продукції висувається чимало вимог, які змінюються в залежності від конкретних обставин та потреб. У зоні військових конфліктів збільшується попит на захисну упаковку, оскільки підвищується ризик пошкодження або забруднення товарів.
Ми знаємо випадки, коли через обстріли у різні регіони України затримувалися доставки сировини. Щоб зменшити тривалість пакування продукту, виробник переходив на більш простий спосіб пакування, зокрема на упаковці просто писав «цукор» чи «гречка». В ті моменти реклама продукту відійшла на другий план — найголовнішим завданням було зберегти властивості продукту та якомога швидше відправити його споживачам.
Спілкуючись з виробниками продуктів, розуміємо, що екологічна безпека, герметичність, забезпечення зручності відкривання та закривання продукту, захист товарів та збереження їх функціональності залишаються найважливішими факторами під час війни при розробці та використанні упаковки.
Екологічна безпека.
Використання екологічно чистих матеріалів, зниження використання пластикових компонентів та відновлюваність упаковки.
Збереження тривалості зберігання. Умови війни можуть призвести до перерв у постачанні, пересиланні та зберіганні товарів. Тому можлива зміна упаковки для збереження тривалості зберігання, зокрема використання вакуумного пакування, газових бар’єрних матеріалів або модифікованих атмосфер.
Герметичність.
Упаковка повинна забезпечувати захист товарів від вологості, пилу, забруднень та потенційно небезпечних речовин.
Захист від фізичних пошкоджень. Упаковка має бути стійкою до ударів, поштовхів та інших механічних впливів, що можуть виникати під час транспортування товарів у воєнній зоні. У зв’язку з цим зростає попит на упаковку стійку до вологості, ударів або проникнення води.
Легкість та швидкість під час відкривання. З метою швидкого доступу до товарів у разі надзвичайних ситуацій, упаковка може вимагати легкого відкриття без використання спеціальних інструментів.
Зменшення використання пластику. Свідоме споживання та екологічні питання можуть стати пріоритетними в умовах війни. Зменшення використання пластикової упаковки та перехід до альтернативних, екологічно чистих матеріалів може бути однією з тенденцій.
Використання відновлюваних матеріалів. У зоні конфлікту, де доступ до ресурсів обмежений, може збільшитися попит на використання відновлюваних матеріалів для пакування, таких як біорозкладні матеріали або вторинна переробка відходів.
Збільшення попиту на медичну упаковку. В умовах війни підвищується попит на медичні товари та засоби захисту. Відповідно, зростає попит на спеціалізовану медичну упаковку, що дозволяє зберігати та транспортувати медичні препарати, пластирі, маски тощо в безпечних умовах.
Ідентифікація та маркування. Умови війни вимагають чіткої ідентифікації та маркування упаковки для швидкого та точного розпізнавання її вмісту. У перші місяці війни частину вимог щодо маркування були спрощені. В зонах бойових дій виробники змушені були відійти до більш простого і швидкого дизайну і на упаковці товару зазначали лише назву продукту, його кількість та мінімальний термін придатності.
Інформаційна прозорість. Воєнний стан, безумовно, впливає і на інформаційну прозорість.
Вимоги до упаковки полягають у наданні чіткої та достовірної інформації про продукт, наприклад, через QR-коди, які дають можливість переглянути детальну інформацію про продукт з використанням смартфонів. Для швидкого реагування на продуктах зазначаються лише походження продуктів, склад і методи виробництва.
Спілкуючись щоденно з виробниками, розуміємо, що вся увага виробників сьогодні прикута до рішень у сфері обробки та пакування. Виробники в пошуках нових пакувальних рішень, які задовольнять потреби і будуть відповідати сучасним вимогам ринку.
Нам важливо разом з виробниками гнучко реагувати на вимоги ринку, які відображаються через нагальні потреби споживачів. Допомагаємо виробникам продуктів доносити до споживача унікальність навіть у такий непростий час. Ретельно підходимо до вибору технологічного обладнання, безперервно шукаємо нові рішення, пропонуємо інноваційне обладнання.
Технології дуже стрімко розвиваються і ми постійно маємо бути обізнані в цій сфері. Відвідуємо виставки, спілкуємося з міжнародними партнерами, спостерігаємо за великими кампаніями за кордоном. Знаємо, що добре організована упаковка сприяє зручності в розміщенні і зберіганні продуктів.
Замовляйте обладнання у перевірених постачальників. Памʼятайте! Занадто занижена вартість обладнання найчастіше свідчить про низьку якість, приховані дефекти, відсутність інформації про походження обладнання та інші проблеми.