Оскільки промисловість виробництва харчових продуктів продовжує еволюціонувати, ряд ключових тенденцій виявився значущим для формування її траєкторії. П’ять з них, зокрема, виступили на передній план: сталість, прозорість, ефективність, цифровізація та важливість відмінності. Ці тенденції визначаються комбінацією факторів від ринкових тенденцій до змін споживчих уподобань, зростаючої уваги та освіти з усього, починаючи від харчування та виробництва їжі і закінчуючи змінами клімату, а також регуляторними змінами, які впливають на зміни на регіональному та глобальному рівнях.
Сталість на передньому плані
Однією з найвизначніших тенденцій в харчовій індустрії та напоях в останні роки, від переробки до упаковування, брендінгу та за їх межами, є сталість. Споживачі все більше усвідомлюють екологічний вплив свого вибору продуктів, охоплюючи все від того, з чого зроблені продукти до того, як вони виготовляються. Звіт Nielsen за 2021 рік показав, що 81% респондентів у всьому світі вважають, що компанії повинні відігравати роль у покращенні навколишнього середовища – і з близькою третиною викидів парникових газів, що спричинені людьми, пов’язано з виробництвом їжі, очевидно, що можливість галузі пріоритетизувати сталість є ключем до відповіді на цей попит на позитивні зміни.
Це підвищене екологічне обурення призвело до різкого попиту на продукти на рослинній основі та альтернативні інгредієнти. Споживачі шукають більше здорових, чистих та органічних варіантів у їжі та напоях, віддзеркалюючи зростаючий акцент на особистому добробуті.
Підйом свідомого споживача
Паралельно із переходом до вибору, спрямованого на сталість, споживач, який оберігає своє здоров’я, також переформатовує харчовий ландшафт, від того, що вони обирають з полиць, до виробничого етапу. Люди хочуть дізнатися більше про склад своєї їжі та як вона виробляється, і прозорість стала важливою. Звіти від NielsenIQ та FMI показують, що між 75% та 81% покупців вважають прозорість дуже важливою, впливаючи на їхній вибір брендів і виробників та направляючи їхні рішення щодо покупок.
Ця прозорість тепер розширилася поза розкриття інгредієнтів і охоплює також питання, пов’язані із сталістю. Споживачі тепер більше цікавляться походженням інгредієнтів, практиками їх видобутку, правами людини, умовами праці та ширшими етичними аспектами. Для виробників харчових продуктів та напоїв прийняття прозорості стало вправою з побудови довіри, впливаючи на все, від маркування продуктів до процедур і політик компаній.
Ефективність як конкурентна перевага
Прийняття сталості та прозорості приносить додаткові витрати. Зміни в процесах, джерелах інгредієнтів та розгляди робочої сили можуть надто напружувати бюджети. Внаслідок цього виробники не лише спрямовані на інтеграцію цих принципів, але й на їх ефективне впровадження. Від управління витратами до оптимізації ланцюга постачань, модернізації машин та обладнання та вдосконалення методів виробництва, пошук більш ефективних рішень для задоволення потреб та вимог споживачів став основною задачею.
Ефективність може бути великою конкурентною перевагою, яка вирізняє виробника в вимогливій галузі. В той час як сталість та прозорість є ключовими, їх виконання з точністю та винахідливістю може зробити величезну різницю в секторі, де вподобання споживачів та стандарти промисловості стрімко розвиваються.
Цифровізація грає ключову роль
Технології та цифровізація, здається, є ключем до покращення ефективності у всіх напрямках – тема, яку спостерігають в багатьох галузях, від нерухомості та туризму до управління людськими ресурсами, моди та текстилю, і, безперечно, галузі харчової та індустрії напоїв. Фактично, саме в області харчової промисловості цей новий етап технологічного розвитку, який змінює спосіб, яким ми працюємо та живемо, може мати найбільший вплив, впливаючи на все, від способу виробництва та виготовлення харчових продуктів та напоїв до способу їх споживання.
Штучний інтелект та автоматизація дозволяють забезпечити більшу ефективність витрат, розумніші рішення та величезні інновації, підвищуючи ефективність виробництва через оптимізовані графіки виробництва та управління ланцюгом постачань, контроль якості та гарантії, персоналізацію харчування та продуктів для всього, від дієтичних вимог до маркування харчових продуктів, енергоефективність та зменшення відходів, прогнозування попиту та покращення логістики та дистрибуції, підвищення безпеки та відповідності, більшої відстежуваності, інновацій в розробці продуктів та збільшеного обсягу даних та звітності на всіх рівнях.
Підкреслена відмінність
Чи то через якість інгредієнтів, зобов’язання до сталості, збільшення вартості, яку споживачі можуть отримати від продукту, або через спосіб роботи та управління компанією, забезпечення послідовності в наданні унікальної пропозиції цінності позитивно впливає на успішність підприємства та його вплив на ринок. Від асортименту та якості інгредієнтів, методів та місць постачання ресурсів до надання додаткової вартості та збереження гнучких та різноманітних засобів виробництва, виробники харчових продуктів, які готові глибоко зануритися в певну сферу, в ній відзначаються, і використовують це для зростання у лідери ринку.