Popular since the late 1990s, stick packs are valued for their compactness. They are easy to carry around for consumers who are used to having everything on hand. Then, when needed, the bag can be opened to eat or drink whatever is inside.
Portioned packaging has become so popular that even large retail chains are actively presenting sugar, salt, pepper, spices, sauces, and mayonnaise in single-serving packages on their shelves. And it's not so much about caring for the consumer as it is about realising the famous joke that chips are the ability to sell one potato for the price of a kilo. The sale of goods in single-serving packaging is very beneficial for retailers, and the buyer, if he or she is not too limited in means, benefits from the convenience of moving, storing and using the most popular goods. In other words, everyone is happy. And, as a result, the demand for portioned packaging is growing.
In general, stackable packaging is used in many industries, including pharmaceuticals, nutraceuticals, food and beverages, and a wide range of consumer products that are expanding into other markets. They are also great for disposable medicines. Researchers report a growing demand for products packaged in sticks.
Advantages of stick packaging:
In fact, elongated stacks can save up to 40% on packaging material, as opposed to conventional packaging bags. In fact, they can offer higher performance as well as a change of format, finding a good solution that can lead to significant cost savings.
Якщо надати вибір упаковки споживачеві, то в більшості випадків він вибере стік (ми розглядаємо ситуацію ідентичних товарів та однакову поширеність та доступність зазначених видів упаковки). Зумовлено це підсвідомою схильністю людини вважати довгасті предмети зручнішими у використанні, ніж квадратні чи прямокутні. До того ж, винахідник стіку припускав можливість відкриття однією рукою. Отже, якщо пакувальник правильно розрахував співвідношення розмірів стіку та продукту, що в ньому знаходиться, у споживача з’являється додатковий бонус у зручності використання. Хоча, зізнатися чесно, рідко можна зустріти умільців, які розкривають стіки однією рукою. Як правило, використовуються обидві. Але навіть у цьому випадку, надривати трубочку здається зручнішим, ніж прямокутний пакетик.
Now, let's shift to the opposite side and look at the packaging through the eyes of the retailer. At first glance, it shouldn't matter what they offer their product in: if the consumer is more inclined to stick, then they should offer stick. Most retailers do exactly that. But there are a number of things that make it necessary to shift the emphasis in favour of sachets, namely:
The stick has a smaller area for printing: text or images. This is not critical if the sticker contains only the product name or simple one-line names of the distributor. But if you need a little more text (say, instructions for use) or a complex graphic logo, then the stick is sharply inferior to the sachet competition. Especially when you consider that both text and images on the surface of a sachet are much easier to read than on a stick.
The narrow cross-section of the stick (tube diameter) requires a well-flowing or flowable product. If the product does not have sufficient flowability or fluidity, it will be extremely difficult to pack it in sticks: significant deviations in doses, product sticking in dosing mechanisms, failure of filling equipment or reduced productivity are possible. In this case, the use of sticks becomes simply unprofitable.
The characteristics of the product being packaged do not allow it to be placed in a stick. For example, the packaging of tea bags (and tea in general) - it's hard to imagine this product in stacks. But sachets can accommodate it without any problems. The same is true for wet wipes, which are part of airline kits.
Зазначені причини призводять до того, що реалізатор, у деяких випадках, фактично нав’язує споживачеві ту разову упаковку, яка вигідна передусім йому самому.
Відповідно, питання вибору порційної упаковки – це можливість помістити продукт, що пакується всередину упаковки, а амбіції реалізатора назовні. Іншими словами, якщо продукт легко поміщається в стік, а реалізатор не страждає на зайве бажання прикрашати упаковку складними логотипами або великою кількістю тексту, він у 90 відсотках випадків вибере в якості порційної упаковки саме стік. Якщо ж для реалізатора дуже важлива наявність тексту, логотипів або продукту з якоїсь причини не здатна повноцінно фасуватися в стік, споживачеві буде запропоновано безальтернативний варіант у вигляді саше.
A wide range of options is available for stick wrapping machines:
The machines can also produce various spout designs, including pouring spouts and special cut-out shapes, and connections can have easy-opening options.
Whether you need a compact machine suitable for packing sauces, sugars or sweeteners,
or you are looking for a high-performance machine that can pack stick packs at high speeds,
or for a versatile modular machine that can grow with your business, Steiner-Ukraine has the solution.
Call +38 (044) 390 73 38 and we will share the secret.
У таких галузях, як харчова промисловість, виробництво напоїв і фармацевтика, попит на гігієнічне, ефективне та…
Індустрія кормів для домашніх тварин зазнає стрімких змін завдяки впровадженню новітніх технологій, серед яких штучний…
Попит на такий вид протеїнів, як білки комах, останні кілька років тільки збільшується. Прогнози експертів…
У харчовій промисловості пакування в модифікованому газовому середовищі (МГС) стало одним із ключових рішень…
Вибір теплообмінника: ключові критерії Якщо вам потрібен стандартний теплообмінник, багато виробників пропонують їх. Однак, якщо…
Виробництво харчових та нехарчових продуктів з підвищеною в'язкістю може супроводжуватися складнощами при перекачуванні сировини для…